یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

در نشست مشترک اندیشکده خانواده با انجمن علمی خانواده مطرح شد: راهبرد خانواده محوری، از نظر تا عمل

 در نشست مشترک انجمن علمی توانمند­سازی خانواده ایرانی با اندیشکده خانواده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، موضوع‌  تبیین و گفتمان خانواده محور در شرایط فعلی به عنوان؛ اولویت های جامعه مدنی مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست که به درخواست انجمن توانمندسازی خانواده ایرانی و همکاری اندیشکده خانواده مرکز الگو برگزار شد، خانواده محوری به عنوان یک راهبرد اصولی و منطقی برای دست یابی به خانواده تراز الگوی اسلامی ایرانی و زمینه سازی برای پیشرفت پایدار و مردم پایه، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت خانواده­محوری درتربیت فرزندان اظهار شد: بدون تردید، شاکله اصلی و سازه های بنیادی شخصیت کودک در خانواده شکل می گیرد، چرا که  آموزه های دینی و احادیث مشهوری نظیر؛ «السعیدُ مَن سَعید فی بَطنِ اَمِّه وَالشّقی مَن شَقی فی بطن اَمِّه» و یا « کلِّ مولُودِ یُولَدُ عَلی¬الفِطره، فَاَبَواهُ یُهَوِّدانه اَو یُنَصِّرانه اَو یُنَجِّسانه»، نشان از جایگاه و نقش بی همتای نهاد خانواده در شکل گیری اولین هسته های منظومه  فکری، فرهنگی، بینش، نگرش، کنش و منش فرزندان دارد.

از چنین منظری اندیشکده خانواده الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در جهت، رسالت ذاتی خود و با الهام از برنامه اجرائی، همکاری با انجمن های مرتبط با اندیشه «خانواده محوری» را در دستور کار قرار داده و از آنها به عنوان رکن رکین و بازوی توانمند تحکیم و تعالی خانواده در برنامه کاری خود قرار داده است.

گفتنی است، انجمن علمی توانمند سازی خانواده ایرانی، از جمله انجمن های علمی مردم نهاد است که با رویکرد علمی و دغدغه دینی و ملی، مشکلات نهاد خانواده را در نقاط محروم کشور واکاوی و نسبت به توانمندسازی آسیب دیدگان اقدام می کند. رییس اندیشکده خانواده طی سخنانی، این نشست مشترک را نقطه عطفی برای تقویت شبکه دوستاران و همیاران اندیشکده در چارچوب نظامنامه اندیشکده دانست و اظهار امیدواری کرد که این نشست ها سرآغاز مبارکی برای هم افزائی، همگرائی و هم اندیشی با سایر انجمن های علمی مردم نهاد در این حوزه زیربنائی باشد.

Back to top