یکشنبه, ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

در نشست مشترک اندیشه خانواده الگوی اسلامی ایرانی پیشرف، با تعدادی از اعضای انجمن اولیا و مربیان همکاری اندیشکده با انجمن مورد تاکید قرار گرفت.
در این جلسه که باحضور اعضای اندیشکده خانواده به بهانه روز خانواده برگزار شد، استاد کاوه تیموری هنرمند فرهیخته ای که ضمن دارا بودن تخصص در زمینه خانواده، تلفیق هنر ادبیات و خط و تهذیب، هنر خوشنویسی خود را با انتخاب اشعار مناسب خانواده و تهذیب در خدمت خانواده قرار داد.

وی در حالی که به شرح محتوایی یکایک تابلوهای هنری خود می پرداخت: اظهار داشت: آثاری که تهیه و در این نشست به نمایش گذاشته می شود، با تدابیر سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در خصوص خانواده بی ارتباط نیست، در این تابلو ها توجه به فرهنگ خانواده با زبان هنر، واقعیتی را بیان می کند که باید به عنوان یک راهبرد اساسی مطمح نظر کارگزاران اجرائی درجهت دست یابی به اهداف متعالی خانواده قرار گیرد.
وی اضافه کرد انسان به عنوان نقطه ثقل آفرینش، از قابلیت ها و استعداهای فطری و ذاتی فراوانی برخوردار است که شکوفائی آن مستلزم بهره گیری هنرمندانه و هوشمندانه از آموزه های وحیانی و عقلانی و آراستن نهاد خانواده و غبارزدائی از رذائل پیرامونی و محیطی آن می باشد.
گفتنی است، استاد کاوه تیموری از هنرمندان خطاط و خوشنویسی کشور است که آیات قرآنی، روایات، اشعار و سخنان فاخر مشاهیر و بزرگان در حوزه خانواده گردآوری و با عشق و علاقه در مجموعه ای با بیست و شش تابلو با خط نستعلیق و هنر تهذیب آراسته است.
وی معتقد است هدف از گرد آوری این مجموعه، غبارزدائی از حقیقت خانواده و نشان دادن چهره تابان این نهاد فطری و طبیعی نظام هستی است، که بدون تردید نقش هنر در آراستن و هرس کردن پدیده های اجتماعی، بااستفاده از صناعات بدیع ادبیات غنی این مرز و بوم، تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و مجموعه تهیه شده، پنجره امیدبخشی است که تعمیق و توسعه آن می تواند ذائقه جوانان به خانواده و ضمیر دست اندرکاران را به اهمیت تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده ترغیب نماید.

Back to top